Algemene Voorwaarden
1. Definities
Opdrachtnemer
Madame entourage
Heugemer Molenstraat 22/ 6229AL Maastricht
+31618222835
Emailadres: madame.entourage@gmail.com
KVK nummer: 93691793
Btw nummer: NL005040794B21
Opdrachtgever
Iedere (rechts)persoon die met Opdrachtnemer een Overeenkomst afsluit.
Overeenkomst
De schriftelijke of mondelinge overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer met betrekking tot de levering van diensten.
Product
Aangeboden dienst of product.
Partijen
Opdrachtgever en Opdrachtnemer samen.
Voorwaarden
De algemene voorwaarden van de Opdrachtnemer.
2. Algemeen
* Deze Voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, werkzaamheden en Overeenkomsten van Opdrachtnemer.
* Afwijken van deze Voorwaarden kan alleen indien schriftelijk overeenkomen door Partijen.
* De Overeenkomst geeft de inspanningsverplichting van de Opdrachtnemer weer en geeft geen resultaatsverplichting.
3. Aanbiedingen en offertes
Aanbiedingen en offertes hebben een geldigheidsduur van 3 maanden, tenzij expliciet anders vermeld op de bijbehorende documenten. Wordt het aanbod niet binnen die duur aangenomen, dan vervalt het aanbod en dient er een nieuwe offerte aangevraagd te worden.
4. Tarief
Het tarief wordt gepresenteerd aan de Opdrachtgever en is afhankelijk van verschillende factoren, zoals duur, intensiteit en vereiste flexibiliteit voor het aannemen van de Opdracht.
Ten aanzien van de dienstverlening kunnen partijen bij totstandkoming van de Overeenkomst een vaste prijs overeenkomen.
De Opdrachtnemer behoudt het recht zijn tarief periodiek aan te passen. De Opdrachtgever wordt hiervan ten minste 2 maanden voor ingang van de wijziging op de hoogte gesteld.
5. Uitvoering van de overeenkomst
* De start van de dienstverlening komt overeen met de datum zoals deze is overeengekomen tussen de Partijen.
* Opdrachtnemer voert de Overeenkomst naar goed inzicht en vermogen uit. Hiervan mag de Opdrachtgever uitgaan van professionaliteit en integriteit.
* De Opdrachtgever dient de benodigde informatie voor het uitvoeren van de opdracht te verstrekken aan de Opdrachtnemer. Hierbij wordt uitgegaan van volledige en waarheidsgetrouwe informatie. Indien de verstrekte informatie onvolledig of onjuist is, heeft de Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de opdracht aan te passen.
6. Wijziging van de overeenkomst
* Indien tijdens de uitvoering van de werkzaamheden blijkt dat de scope van de opdracht substantieel wijzigt, wordt de Overeenkomst tussen de Partijen hierop aangepast om verschil van inzicht te voorkomen.
* Het aanpassen van de Overeenkomst, kan de duur en kosten van de opdracht beïnvloeden. Hierover is contact tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever.
7. Contractduur en uitvoeringstermijn
Doorlooptijd wordt in onderling overleg bepaald tussen de Partijen.
8. Betaling
* De betaaltermijn van een factuur bedraagt 7 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk anders overeengekomen of anders vermeld op de factuur.
* Betalingen geschieden onder vermelding van het factuurnummer en op het door de Opdrachtnemer aangegeven rekeningnummer.
* Indien Opdrachtgever niet voldoet aan de betaalverplichting zoals opgenomen in de Voorwaarden, heeft de Opdrachtnemer het recht de dienstverlening per direct te staken totdat aan de betalingsvoorwaarden is voldaan. Tevens heeft de Opdrachtnemer het recht om de incassokosten (15% van het factuurbedrag) bij de Opdrachtgever neer te leggen.
9. Opzegging
Partijen kunnen te allen tijde de Overeenkomst opzeggen zonder opgaaf van reden, het verschuldigde factuurbedrag dient dan door de Opdrachtgever voldaan te worden.
10. Aansprakelijkheid
* Opdrachtnemer is enkel aansprakelijk voor direct aangebrachte schade aan Opdrachtgever die opzettelijk of door risicovol gedrag tot stand is gekomen.
* Opdrachtnemer is verzekerd voor aansprakelijkheid. Indien er sprake is van aansprakelijkheid door de Opdrachtnemer, bedraagt het uit te keren bedrag maximaal de hoogte van de dekking door de verzekeringsmaatschappij van de Opdrachtnemer. Deze bedraagt nooit meer dan de tot dan toe in rekening gebrachte factuurwaarde bij de Opdrachtgever.
* Indien er sprake is van schade bij aansprakelijkheid door de Opdrachtnemer, wordt dit door Opdrachtgever binnen 7 werkdagen schriftelijk gemeld aan de Opdrachtnemer. Na deze periode vervalt het recht op het verhalen van schade van Opdrachtgever aan Opdrachtnemer.
11. Geheimhouding
* Partijen dragen zorg voor geheimhouding van gedeelde informatie, waarvan men redelijkerwijs kan vermoeden dat deze vertrouwelijk is of dat het delen van deze informatie schade kan toebrengen aan een van de Partijen.
* Privacyverklaring is gepubliceerd op de website van Madame entourage.
12. Geschillen
Indien er sprake is van een geschil of klacht, maken de Partijen deze schriftelijk kenbaar aan elkaar. Zij proberen hiervoor tot een oplossing te komen. Indien dit niet lukt, vervallen eventuele openstaande facturen niet.
13. Toepasselijk recht
Op deze Voorwaarden is uitsluitend het Nederlands Recht van toepassing.
14. Wijziging en vindplaats algemene voorwaarden
* Opdrachtnemer is ten alle tijden gerechtigd de Voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Indien er substantiële wijzigingen plaatsvinden, zullen deze mondeling toegelicht worden aan de Opdrachtgever.
* De meest actuele versie van de Voorwaarden is te allen tijde beschikbaar via de website van de Opdrachtnemer.